A A A K K K
людям із порушенням зору
Комунальне некомерційне підприємство "Центр первинної медико-санітарної допомоги Сенчанської сільської ради" Полтавської області

Турбота з народження вдома

Дата: 19.11.2024 06:32
Кількість переглядів: 16

Патронажна медсестра нашого закладу навчилася кермувати, щоб навідувати малюків 

у віддалених селах.🚙🚙🚙🚙🚙

«Я ще трохи хвилююся за кермом, проте маю їхати, бо Даня вже чекає», — говорить медсестра з Полтавщини закладу КНП «ЦПМСД Сенчанської сільської ради» Світлана Куць, сідаючи в нове авто і пристібаючи пасок безпеки. 🛑

Зірочки, хмаринки та логотип, якими прикрашений позашляховик, привертають увагу перехожих та водіїв зустрічного транспорту.⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

В межах спільної програми МОЗ України та ЮНІСЕФ «Турбота з народження вдома» 40 таких автівок надали українським медичним закладам уряд Іспанії, а також національні комітети ЮНІСЕФ в Іспанії та Нідерландах. 

Щоб мати змогу самостійно відвідувати маленьких пацієнтів у віддалених селах своєї громади, Світлана спеціально пройшла навчання в автошколі та отримала водійське посвідчення.

Сьогодні медсестра прямує до одного з віддалених сіл на Полтавщині — Вирішального, де проживає родина 10-місячного Даниїла. Світлана почала навідувати сім’ю ще до народження хлопчика, коли його мама Тетяна була на останніх місяцях вагітності.🚗🚗🚗🚗🚗

«Як на мене, огляд дитини в поліклініці дає набагато менше, ніж у домашніх умовах: зважили, поміряли — та й годі. Вдома ж дитина почувається комфортніше, і медсестра може поспостерігати за нею: як вона повзає, як себе поводить. Цього в поліклініці не зробиш»- говорить мама 10-місячного Даниїла.👶🏻👶🏻👶🏻👶🏻👩‍🦱👩‍🦱👩‍🦱👩‍🦱👩‍🦱

Тетяна й додає, що радиться зі Світланою не лише стосовно розвитку Даниїла, а й з питань гармонійного зростання старшого сина, 11-річного Кирила. Особливо важливою для неї була підтримка в перші місяці життя у Вирішальному, куди родина переїхала з Донеччини. З початку повномасштабної війни вони сподівалися, що активні бойові дії не дістануться їхнього населеного пункту, але з кожним днем залишатися в Покровському районі ставало дедалі небезпечніше. Зрештою на початку 2023 року Тетяна разом із чоловіком, синами та батьками переїхали на Полтавщину, рятуючись від війни.

«Тут, у Вирішальному, жили наші знайомі, тому вирішили тікати сюди. Перший час, звісно, важко було, але тут хороші люди, які допомогли нам з усім. Наша медсестра теж допомагала нам з адаптацією на новому місці, адже ми вирішили народити ще одну дитину, — розповідає жінка. — Світлана, відколи ми познайомилися, завжди заспокоювала, щоб я ще й через дитину не переживала, бо все-таки війна, переїзд, нове місце, нові люди... Я їй про себе розказую, про родину, про наше життя. З нею ми говоримо на різні теми, психологічні питання теж обговорити можемо. Це дуже допомагає».

Здобуття навичок надання психологічної підтримки родинам з дітьми є важливим складником навчання медсестер, які здійснюють домашні візити. 🏡🏡🏡🏡🏡

Перші три роки життя визначають подальший розвиток дитини. Саме в цей період у малюків формуються мозок, нервова система та імунітет. Крім того, якщо завчасно виявити ризики для здоров’я дитини на цьому етапі, набагато легше запобігти негативним наслідкам у майбутньому. Щоб полегшити доступ родин з дітьми до трьох років до якісних медичних послуг і була розроблена програма «Турбота з народження вдома».

Послуга домашніх візитів є комплексною, адже для гармонійного розвитку дитини важливо все. Світлана пояснює: «Грудне вигодовування, правильне харчування, щеплення за календарем, налагодження контакту мами з дитиною — все це допомагає малюку правильно розвиватися як фізично, так і розумово».

Під час чергового візиту медсестра проводить огляд маленького Даниїла: міряє зріст, вагу, температуру тіла. Хлопчик під час відвідин залишається спокійний, не виривається з рук, не плаче.

https://www.unicef.org/ukraine/stories/drive-home-visiting-programme

Всю статтю можна прочитати на офіційному сайті UNICEFФото без опису



« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень